Buried



Titel: Buried
Regi: Rodrigo Cortés
Manus: Chris Sparling
Genre: Drama, Thriller
År: 2010
Plot: Paul är entreprenör från U.S. som arbetar i Irak. Efter en attack från iraker vaknar han upp begravd i en kista. Med endast några få saker, som en tändare och och mobiltelefon, tickar klockan i kamp mot att fly denna klaustrofobiska dödsfälla.

Personlig bedömning: Spänning rakt igenom! Efter endast 15 minuter tänkte jag att nu finns det inte mer som kan hända. Han har provat allt det uppenbara som man kommer på och inget mer kan ske. Men filmen fortsätter. 5 minuter senare tänker jag samma sak, men spänningen och idérikedomen strömmar på. Resterande av filmen bara flög förbi. Att de under hela 1 timma och 30 minuter kan lyckas skapa spänning genom att endast filma Ryan Reynolds i en kista förvånar mig. Men styrkan i det är att man lättare kan placera sig där inne hos honom till viss del. Tanken med filmen är just det som visas. Fastän jag saknar vissa saker för att lättare koppla samman känslan. Mer vågar jag tyvärr inte skriva då jag är rädd att spoila filmen!
Hiskigt spännande thriller som tar oss igenom panik, ångest och läran att ta vara på våra kära.
Betyg: 9/10
Chris SparlingPliot

Kommentarer



Namn
Spara uppgifter?
E-postadress (visas ej)

URL/Bloggadress

Kommentar