The Experiment



Titel: The Experiment
Regi: Paul Scheuring
Manus: Paul Scheuring (screenplay), Mario Giordano (novel "Black Box")
Genre: Drama / Thriller
År: 2010
Plot: 26 utvalda män deltar i ett psykologiskt experiment i rollerna som fångvaktare och fångar.

Personlig bedömning: Först och främst anser jag att filmen var för kort. Kunde blivit snäppet bättre och höjts med 1 stapel om de tagit med känslornas förlopp på en bredare nivå. Filmer med budskap är precis de filmer jag älskar att se på. Denna fångade verkligen hur människan är likt vilken djurart på planeten när den placeras i bur. Där några få regler, begränsad yta och 'ranger' placeras på individerna tar instinkterna över. Vi förvandlas till något vi aldrig trodde fanns inom oss. Förövrigt en av 2010s bästa filmer om man ser till budskapet och vad regissören ville uppnå.
En bra inblick på människan och dess naturliga gång att bete sig som djur.
Betyg: 7,5 / 10
The Experiment

Regi: Paul Scheuring
Manus: Paul Scheuring (screenplay), Mario Giordano (novel "Black Box")

Genre: Drama / Thriller

Plot: 26 utvalda män deltar i ett psykologiskt experiment i rollerna som fångvaktare och fångar.


Personlig bedömning: Först och främst anser jag att filmen var för kort. Kunde blivit snäppet bättre och höjts med 1 stapel om de tagit med känslornas förlopp på en bredare nivå. Filmer med budskap är precis de filmer jag älskar att se på. Denna fångade verkligen hur människan är likt vilken djurart på planeten när den placeras i bur. Där några få regler, begränsad yta och 'ranger' placeras på individerna tar instinkterna över. Vi förvandlas till något vi aldrig trodde fanns inom oss. Förövrigt en av 2010s bästa filmer om man ser till budskapet och vad regissören ville uppnå.

Personlig tolkning: Människan är på gränsen lika djuriska som vilken art som helst.


Betyg: 8,5 / 10

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha kanske för att du är en av de få som fått veta om mina resor:D..Jag får väl ladda ner och återkomma om vad jag tycker om filmen :P

URL: http://ekorreen.blogg.se/
2011-01-05 - 22:18:04



Namn
Spara uppgifter?
E-postadress (visas ej)

URL/Bloggadress

Kommentar